flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Режим роботи ЗОАС в період чергових виборів народних депутатів України

13 вересня 2012, 09:00
У зв’язку з проходженням у жовтні 2012 року виборів народних депутатів України Закарпатський окружний адміністративний суд інформує про режим роботи суду та звернення до
Закарпатського окружного адміністративного суду
в період виборчого процесу.
 
 
РЕЖИМ РОБОТИ
Закарпатського окружного адміністративного суду
в період чергових виборів народних депутатів України
 
Закарпатським окружним адміністративним судом прийом позовних заяв з приводу захисту виборчих прав громадян, оскарження рішень, дій, або бездіяльності виборчих комісій, членів цих комісій пов’язаних з виборчим процесом здійснюється крім годин роботи суду, у не робочі години та у вихідні і святкові дні:
не робочі години з 17.30 до 24.00 год.,
у вихідні та святкові з 9.00-24.00год.
27 жовтня 2012р. з 08.00 до 24.00
28 жовтня 2012р. з 00.00. до 24.00.
29 жовтня 2012р. з 08.00 до 24.00
 
Прийом позовних заяв та апеляційних скарг на рішення щодо виборів народних депутатів здійснюється в приміщені суду м. Ужгород, вул. Загорська, 30.
 
                          Інформація
щодо звернення до
Закарпатського окружного адміністративного суду
в період виборчого процесу чергових виборів народних депутатів України
 
 30.07.2012 розпочався виборчий процес чергових виборів народних депутатів України, які відбудуться 28 жовтня 2012 року.
          Питання організації, порядок проведення виборів народних депутатів України, здійснення виборчого процесу, його забезпечення та гарантування врегульовані Законом України «Про вибори народних депутатів України».
З метою судового захисту своїх виборчих прав суб’єкти виборчого процесу звертаються до адміністративного суду в порядку передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України (далі – КАС України).
Порядок розгляду судом адміністративних справ, пов’язаних з виборчим процесом, територіальна та предметна підсудність таких справ регулюються Главою 6 КАС України.
Відповідно до пункту шостого частини другої статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори щодо правовідносин, пов’язаних з виборчим процесом.
            Відповідно до частини четвертої статті 172 КАС України рішення, дії або бездіяльність окружних виборчих комісій щодо підготовки та проведення виборів народних депутатів, а також їх членів оскаржуються до окружного адміністративного суду за місцем знаходження відповідної комісії.
Інші рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, що визначені частиною третьою-четвертою статті 172 КАС України, оскаржуються до місцевого загального суду як адміністративного за місцем знаходження відповідної комісії.
Рішення, дії або бездіяльність Центральної виборчої комісії щодо встановлення нею результатів виборів оскаржуються до Вищого адміністративного суду України. Усі інші рішення, дії або бездіяльність Центральної виборчої комісії, члена цієї комісії оскаржуються до Київського апеляційного адміністративного  суду.
Відповідно до положень статті 173 КАС України справи щодо уточнення списку виборців розглядає місцевий загальний суд як адміністративний суд за місцем знаходження відповідної комісії. При чому суд звертається до відповідного органу ведення Державного реєстру виборців із запитом щодо уточнення відомостей про виборця.
Відповідно до вимог ст.174 КАС України щодо особливостей провадження у справах щодо оскарження рішень дій або бездіяльності органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації, підприємств, установ, організацій, їхніх посадових та службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації, які порушують законодавство про вибори та референдум позовна заяв щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових та службових осіб подається до окружного адміністративного суду за їх місцем знаходження.  
Згідно зі статтею 172 КАС України позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, членів цих комісій може бути подано до адміністративного суду у п’ятиденний строк з дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності. Позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, членів цих комісій, що мали місце до дня голосування, може бути подано до адміністративного суду у п’ятиденний строк з дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності, але не пізніше 24 години дня, що передує дню голосування. Позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, членів цих комісій, що мали місце у день голосування, під час підрахунку голосів та встановлення результатів голосування на дільниці, може бути подано до адміністративного суду у дводенний строк з дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності.
       Відповідно до положень статті 177 КАС України судові рішення за наслідками розгляду справ, пов’язаних з виборчим процесом, можуть бути оскаржені в апеляційному порядку у дводенний строк з дня їх проголошення, а судові рішення, ухвалені до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.
       Відповідно до частини першої статті 172 КАС України право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб’єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб'єкти ініціювання референдуму.
Зі змісту цієї норми вбачається, що позивачами у згаданій категорії виборчих справ можуть бути суб'єкти відповідного виборчого процесу. Статтею 12 Закону про вибори народних депутатів встановлено, що суб'єктами виборчого процесу є: виборець; Центральна виборча комісія, а також інша виборча комісія, утворена відповідно до цього Закону; партія, що висунула кандидата у депутати; кандидат у депутати, зареєстрований у порядку, встановленому цим Законом; офіційний спостерігач від партії, яка висунула кандидатів у депутати у загальнодержавному окрузі, від кандидата у депутати в одномандатному окрузі, від громадської організації, який зареєстрований у порядку, встановленому законодавством.