Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Запровадження загальної адміністративної процедури має розв’язати питання:
- відсутності забезпечення важливих прав особи у відносинах із публічною адміністрацією (право бути вислуханим, право заінтересованої особи брати участь у провадженні тощо);
- домінування відомчих інтересів та переважно підзаконне регулювання процедур;
- різних підходів у різних сферах публічного адміністрування;
- неефективності багатьох процедур (у т.ч. оскарження) або відсутність регулювання взагалі ( наприклад – дострокове припинення дії адміністративних актів).
У Кодексі адміністративного судочинства України 2005 року закріплені критерії для оцінки судами рішень, дій та бездіяльності суб’єктів владних повноважень, які за своєю сутністю є принципами адміністративної процедури: принцип верховенства права та законності, рівності учасників, обґрунтованості та визначеності, неупередженості адміністративного органу, відкритості, своєчасності та розумного строку тощо.
Закон України «Про адміністративну процедуру» розкриває зміст цих принципів та впроваджує конкретні механізми реалізації.