flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Відкритий лист

05 травня 2015, 15:48


ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

вул. Загорська, 30, м. Ужгород, 88017 тел./факс:(0312) 64-07-62

 е-mail:inbox@adm.zk.court.gov.ua, wеb:adm.zk.court.gov.ua, Код ЄДРПОУ 35231455

_05.05.2015___№ _01-27/174/15____  на    № ____________ від _____________

 

Президенту України Порошенку П.О.

01220, м. Київ, вул. Банкова, 11

Прем'єр-міністру України Яценюку А.П.

01008, м. Київ, вул. Грушевського, 12/2

Голові Верховної Ради України Гройсману В.Б.

01008, м. Київ, вул. Грушевського, 5

Голові Державної судової адміністрації України

Холоднюку З.В.

01601, м. Київ, вул. Липська,18/5

 

ВІДКРИТИЙ ЛИСТ

Шановні панове Президенте, Прем'єр-Міністре та

очільники органів державної влади!

Працівники апарату Закарпатського окружного адміністративного суду,  підтримуючи колег з різних областей України, звертаються до Вас з проханням розглянути даний лист щодо критичної ситуації, яка склалася у сфері оплати праці працівників апарату суду.

В основному законі - Конституції, Україну проголошено соціальною і правовою державою, в основу правового регулювання бюджетних відносин закладено принцип справедливого і неупередженого розподілу суспільного багатства між громадянами і територіальними громадами. Кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом.

Не потребує доведення факт невідповідності встановленого розміру заробітної плати працівника апарату суду фактичним реаліям та вимогам сьогодення. Питання її підвищення назріло вже давно, оскільки останнє підвищення розмірів окладів працівникам апарату суду відбулося ще у 2008 році.

Наразі, у важких умовах, у яких перебуває наша держава (військові дії на сході країни, невпинне зростання цін на товари та послуги, комунальні тарифи, ліки, прогресуюча інфляція), заробітна плата працівників апарату суду залишається незмінною – встановленою на рівні мінімальної заробітної плати .

У складних економічних умовах ситуація може ще більше погіршитись. У час, коли політичні погляди України спрямовані в євроінтеграційному напрямку, а вимоги до працівників судової гілки влади доволі високі і незмінно зростають, пріоритетність матеріальної мотивації для держави у сфері оплати праці працівників апарату суду навпаки відходить на другий план.

Мізерну заробітну плату отримують і на неї намагаються жити понад 30 тисяч працівників апаратів судів. На ці кошти важко виживати. Про розвиток особистості, збереження здоров’я та виховання дітей вже й не йдеться. У ситуації, що склалась, працівники апарату суду змушені або працювати майже безкоштовно, або й взагалі звільнятись, що вже є негативним наслідком  частої зміни кадрів та позбавляє можливості досягнення високого рівня професійності  працівників суду. 

Законом України "'Про прокуратуру" №1697-УІІ від 14.10.14 частину 1 статті 144 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" доповнено абзацом 2 згідно із яким встановлено мінімальний посадовий оклад працівника апарату суду у розмірі 30 % посадового окладу судді та зобов'язано Кабінет Міністрів України забезпечити збільшення видатків Держбюджету України на оплату праці працівників апаратів судів. Реалізації вказаної норми закону так і не відбулося.

Одночасно, звертаємо Вашу увагу на те, що ч. І ст. 147 Закону України "Про забезпечення права на справедливий суд", який набрав чинності 28.03.2015 року, розмір посадового окладу працівника апарату суду, посада якого віднесена до шостої категорії посад державних службовців, установлюється в розмірі 30 відсотків посадового окладу судді місцевого суду, посадові оклади працівників апарату суду, посади яких віднесені до кожної наступної категорії посад державних службовців, установлюються з коефіцієнтом 1,3 пропорційно посадовим окладам працівників апарату суду, посади яких віднесені до попередньої категорії посад державних службовців. Також зобов'язано Кабінет Міністрів України у 3-місячний строк з дня набрання чинності привести свої нормативно-правові акти у відповідності із цим Законом України.

Працівники апарату з нетерпінням чекали підвищення заробітку задля нормального забезпечення своїх сімей та елементарних первинних потреб кожної людини, натомість,  поданим законопроектом № 2490 від 30.03.2015 про внесення змін до Закону України «Про державну службу», всі сподівання змарніли.

Ми не вимагаємо безпідставного підвищення посадових окладів, а лише співмірних розмірів заробітної плати працівників апаратів судів, гідної оплати відповідальної, висококваліфікованої, спрямованої на виконання функції держави, праці. Зважаючи на те, що ступінь посадових обов'язків та відповідальності працівника апарату суду високий, а відправлення правосуддя не вбачається можливим без виконання своїх обов'язків спеціалістами канцелярії, кадрового, архівного, статистичного відділів, секретарем судового засідання, помічником судді, відтак, немає жодних підстав для того, щоб вважати працю відповідних працівників апарату суду незначною чи такою, що не підлягає достойній оплаті.

Ситуація, що склалась станом на сьогодні щодо розміру заробітної плати, дає право дійти висновку, що працівники апарату суду прирівняні до соціально незахищених верств населення.

На нашу думку, змінити цю ситуацію можна, виконавши норми частини 1 статті  147 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" в редакції Закону України «Про забезпечення права на справедливий суд», а не вносити пропозиції щодо виключення окремих його положень, зокрема, які стосуються фінансування та  оплати праці працівників апаратів суду.

Виходячи з наведеного вище, апарат Закарпатського окружного адміністративного суду звертається до Вас із проханням підвищити соціальні гарантії та захистити конституційне право працівників суду на належну заробітну плату.

За дорученням зборів працівників апарату суду,                

з повагою                    

керівник апарату

 

Закарпатського окружного адміністративного суду О. Скрипчук