flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Підсумки роботи Закарпатського окружного адміністративного суду за 12 місяців 2013 року

27 лютого 2014, 11:41

Підсумки роботи

Закарпатського окружного адміністративного суду

за 12 місяців 2013 року

 Закарпатський окружний адміністративний суд створено відповідно до Указу Президента України № 1417/2004 від 16.11.2004 „Про утворення місцевих та апеляційних адміністративних судів, затвердження їх мережі та кількісного складу суддів ”.

 Штатна чисельність Закарпатського окружного адміністративного суду згідно штатного розпису складає 68 штатні одиниці – з них: 14 суддів, 49 державних службовців, 3 службовці та 2 робітника. В січні 2013 року Наказом ДСА України збільшено штатний розпис працівників апарату суду на 4 одиниці: з них 2 –головні спеціалісти; 1- судовий розпорядник ; 1- помічник судді.

Відповідно до штатного розпису суду, який затверджено начальником  ТУ ДСА в Закарпатській  області у суді працює 4 відділи:

1.       відділ документального забезпечення та режимно-секретної роботи;

1.           відділ кадрової роботи та звернення громадян;

2.           відділ бухгалтерського обліку та господарського забезпечення;

3.           відділ діловодства та аналітично-статистичної роботи;

5.      служба судових розпорядників.

 працюють секретарі судових засідань та помічники суддів; зараховані до штату 14 суддів.

 

Обліково-статистичної робота

Питання ведення первинної реєстрації матеріалів, що надійшли на розгляд до суду, у звітному періоді здійснювалось відділом документального забезпечення та режимно-секретної роботи  суду.

Формування бази даних діловодства у суді в частині первинної реєстрації позовних заяв та скарг, заяв про перегляд рішень за нововиявленими обставинами та заяв, пов’язаних з виконанням судових рішень та робота по внесенню інформації до обліково-інформаційних карток на справу забезпечується комп’ютерною програмою «Документообіг спеціалізованих судів» (КП «ДСС»).

Протягом 2013 року до Закарпатського окружного адміністративного суду надійшло 4409 адміністративних справ та матеріалів, з них:

4318 позовних заяв,

87 адміністративних справ надійшли до суду після скасування рішень та за предметною підсудністю з інших судів.

Враховуючи залишок нерозглянутих адміністративних справ та матеріалів на початок звітного періоду, всього розгляду підлягало 5224 адміністративних справ (матеріали адміністративних справ)

(4409 справ у 2013 році та 815 залишок з 2012р.).

                        Основні категорії справ, що надійшли до суду :

                         796 справ зі спорів за зверненням податкових органів щодо стягнення  податкової заборгованості;

695 справ зі спорів щодо збору та обліку страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування;

419 справи зі спорів припинення юридичної особи (припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця);

218 справи зі спорів щодо адміністрування окремих податків, зборів та обов'язкових платежів;

91 справ зі спорів з відносин публічної служби (прийняття, проходження та звільнення з публічної служби);

83 справи зі спорів з приводу забезпечення юстиці;

66  справи зі спорів з приводу реалізації публічної фінансової політики;

469 інші.

Середній показник навантаження на суддів по надходженню позовних заяв у 2013 року складає 39 справ на місяць, навантаження з розгляду адміністративних справ та матеріалів в суді становить 41 рішень на місяць фактично.

Дані показники у 2012 році становили 34 справи по надходженню позовних заяв та 39  справ по навантаженню з розгляду. Таким чином середньомісячний показник по надходженню позовних заяв збільшився на 5 справ та по розгляду на 2 справи.

У періоді, що аналізується всього розглянуто 4345 позовних заяв, в тому числі:

      2750 відкрито провадження у справі;

      771 залишено без розгляду в порядку ст. 100 КАС України;

      747  позовних заяв повернуто;

      77  відмовлено у відкритті провадження.

 

Протягом 2013 рік суддями Закарпатського окружного адміністративного суду усього закінчено провадження у 2970 адміністративних справах, з них:

-         із прийняттям постанови – 2411 справ;

-     у тому числі із задоволенням позову – 2152 справи;

-    передано в інші суди – 14 справ;

-    із закриттям провадження у справі – 267 справ;

-    залишено без розгляду – 278 справ.

 

Постановами суду у звітному періоді присуджено всього до стягнення

316 824 624 грн., з них:

 -    за позовами органів ДПА України – 284 697 897 грн.;

-         за позовами органів ПФУ – 22 158 519 грн.;

-         інші – 9 968 208 грн.

На кінець звітного періоду (20 грудня 2013 року) залишок нерозглянутих адміністративних справ становить 628 або 12% від загальної кількості справ що перебувало у провадженні.

 За подання до Закарпатського окружного адміністративного суду заяв, скарг та видачу судом документів за січень-грудень 2013 року сплачено     351 847 грн. судового збору.

 

За 4 квартали 2012 року, Закарпатським окружним адміністративним судом за заявами позивачів видано близько 1383 виконавчих листів на загальну суму 559 685 381 грн.

 На загально Українському рівні показники суду є наступними

 Згідно інформаційної довідки щодо навантаження на суддів окружних адміністративних судів України за січень-листопад 2012 року Закарпатський окружний адміністративний суд посідає 11 місце серед 27-ми окружних адміністративних судів, за показником середньомісячного надходження позовних заяв та 12 місце по навантаженню постановлених рішень (39 рішень на суддю).

У порівняні серед окружних судів 1 місце посідає з показниками 73 по надходженню та 74 по ухваленим рішенням на суддю за місяць Сумський окружний адміністративний суд.

 Серед судів Львівського апеляційного адміністративного округу Закарпатський окружний адміністративний суд посідає 1 місце по середньомісячного надходження позовних заяв та по навантаженню ухвалених рішень.

 Інформація, щодо перегляду адміністративних справ та матеріалів позовних заяв судом апеляційної інстанції.

Протягом  2013 року всього за апеляційними скаргами направлено до суду апеляційної інстанції 926 адміністративних справ та матеріалів, що становить 20,2%  від загальної кількості розглянутих справ та матеріалів позовних заяв.

За результатами перегляду апеляційною інстанцією справ за 2013 рік:

1. скасовано 266 рішень Закарпатського окружного адміністративного суду.

2. змінено 19 постанов суду.

За ініціативи керівництва суду суддями в жовтні 2013р. повторно та детально проаналізовано причини та підстави скасування рішень суду та опрацьовано огляд даних про стан здійснення судочинства Львівським апеляційним адміністративним судом упродовж І півріччя 2013 року. За результатами проведених аналізів встановлено ряд проблемних питань. Із загальної кількості скасованих ухвал, більше половини це однотипні ухвали :

- про залишення позовної заяви без розгляду у зв’язку з потворною неявкою позивача, з підстав відсутності в матеріалах справи доказів (повідомлень про вручення) отримання позивачем повістки або повідомлення про виклик,

- скасовано ухвали про залишення позовної заяви без розгляду (ст. 100 КАСУ) у зв’язку з пропущеним строком для звернення до суду, на думку ЛААС строк пропущений з поважних причин.

З метою покращення якості роботи суддів та вироблення єдиної правильної практики розгляду адміністративних справ новоприйнятими суддями ЗОАС, в жовтні  почтового року на адресу Львівського апеляційного адміністративного суду направлено лист щодо надання рекомендацій у вирішені спірних питань під час розгляду справ.

 

Так, за підсумками 12 місяців 2013 року загальний показник якості роботи Закарпатського окружного адміністративного суду становить близько 94 %. 

Архівна робота суду

Щодо архівної роботи суду, архіваріусом здійснюється формування архіву суду, щодо приймання розглянутих адміністративних справ відповідно до інструкції з діловодства в апеляційних і місцевих адміністративних судах  та інструкції про порядок передання до архіву суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівів судових справ та документів діяльності суду.

Для забезпечення роботи архіву було виділено окреме приміщення для зберігання архівних документів. Приміщення сховища обладнано протипожежною сигналізацією та вогнегасниками. Сховище утримується в зразковому порядку та чистоті.

В травні 2013 обладнано додаткове місце для розміщення адміністративних справ переданих до архіву суду, що надало можливість розмістити повністю архів суду за 2008-2012рр у приміщені суду (пл. Б.Хмельницького, 21) понад 22 тис. справ та матеріалів.

В жовтні 2013 року обласним архівом проведено перевірку стану ведення архіву Закарпатського окружного адміністративного суду, за результатами якої архівну  роботу суду відмічено, як зразкову. 

Фінансово-господарська діяльність

Комітетом з державних закупівель суду у відповідності до затвердженого кошторису суду на 2013 рік, складено річний план  закупівель на 2013 рік.  Протягом лютого-березня  2013 року у відповідності до вимог ст. 39  Закону України «Про здійснення державних закупівель» проведено процедури закупівель в одного учасника послуг маркувальної машини та послуг з оренди приміщення для потреб.

За наслідками проведених процедур закупівель укладено договір про надання послуг маркувальної машинки, а в жовтні 2013 укладено договір оренди приміщення суду за адресою м. Ужгород. пл. Б.Хмельницького, 21.

Необхідно вказати, що не зважаючи на затримку оплати платіжних доручень органами казначейської служби, та те, що окремими організаціїями послуги надаються лише за 100% передоплатою протягом  року, робота суду не зупинялась. Відправлення поштової кореспонденції, видача та направлення рішень сторонам відбувалась у визначені строки.

 Приміщення військового суду знаходиться на балансі ЗОАС з лютого 2012 року, але у зв’язку з вкрай незадовільним станом не використовується.

Будівля знаходиться в аварійному стані, з метою збереження будівлі недопущення обвалу перекриття,  судом ініційовано та проведено  дії щодо капітального ремонту даху приміщення.

Зокрема:

-         замовлено та виготовлено проектно-кошторисну документацію по капремонту;

-          отримано експертний звіт ДП"Укрдержбудекспертиза",

-         укладено договори по авторському та технічному нагляду за роботами, тобто нагляд за ходом ремонту даху здійснювався кваліфікованими інженерами, які мають відповідні ліцензії;

-         до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Закарпатській області подано та зареєстровано декларації про початок роботі та їх готовність.

 Також, у листопаді - грудні проведено капітальний ремонт частини приміщення суду (вул. Загорська,30), зокрема здійснено заміну дерев’яних віконних рам на коридорах, настінних жолобів,  перестилання дерев’яного помосту тощо.

Крім цього з метою проведення в майбутньому Реконструкції будівлі №2  вул. Другетів, 91,  м. Ужгород (бувшої будівлі військового суду) під адміністративну будівлю Закарпатського окружного адміністративного суду, пророблено наступну роботу:

-         замовлено та виготовлено Технічний паспорт на існуючу будівлю, оскільки така не виготовлялась (будівля 1928 року будівництва);

-         виготовлено технічний звіт із землеустрою щодо топографо-геодезичного знімання земельної ділянки площею 0,20 га, яка планується до передачі суду;

-         проведено узгодження з військовими щодо меж прибудинкової території для облаштування внутрішнього двору будівлі;

-         виготовлено технічний звіт про додаткові інженерно-геологічні пошукові роботи;

-         суду надано містобудівні умови і обмеження забудови;

-         надано технічні умови на підключення будівлі до систем водопостачання та каналізації;

-          надано технічні умови на підключення будівлі до систем електромереж;

-          замовлено та виготовляється проектно-кошторисна документація на реконструкцію будівлі суду.

 Кадрова робота суду.

За 12 місяців 2013 року в Закарпатському адміністративному суді розроблені, затверджені та  діють такі внутрішні документи :

·                   Положення про апарат Закарпатського окружного адміністративного суду;

·                   про раціональне використання робочого часу працівниками апарату суду та планів підвищення кваліфікації працівниками;

·                   про помічника судді;

·                   про службу судових розпорядників та організацію її діяльності;

·                   про преміювання працівників суду;

·                   Правила внутрішнього трудового розпорядку;

·                   Колективний договір.

За період роботи суду  з 01 січня по 20 грудня  2013 року було переведено Указом Президента України на вакантну посаду судді - суддю Микуляка П.П.; за 2013 року було призначено:

-         на посади державних службовців -11 осіб, з них за результатами конкурсу – 9 осіб, за поданнями суддів 2 особи на посаду помічника; 

-         на посаду службовця – 2 особи.

  Протягом 2013 року в Закарпатському окружному адміністративному суді звільнено 4 особи з посад державних службовців  з них: 1 особа за угодою сторін, 2 особи за власним бажанням та 1 особа у зв’язку з переведення;  2 особи службовці за угодою сторін.

Варто зазначити, що за 2012-2013 роки кількість звільнених працівників становить близько 15 чоловік.

  Закарпатський окружний адміністративний суд постійно працює над  підвищенням кваліфікації працівників суду. Протягом 2013 року працівниками суду вже пройшли підвищення кваліфікації:

- в Національній школі суддів України та в Регіональному відділенні Національної школи суддів України - 12 судді та 7 Державних службовців. 

- 3 державних службовців взяли участь в семінарі;

- 1 державний службовець в Державній судовій адміністрації України;

-  всього 22 суддів приймали участь в міжвідомчих нарадах, науково-дослідницьких семінарах, круглих столах.                                          

На протязі 2013 року та відповідно до Указу Президента України №33 відділом кадрової роботи та зверненням громадян організовано та проведено спеціальну перевірку відомостей щодо 11 осіб кандидатів на посаду державних службовців.

   Проводяться внутрішні навчання –семінари. Так, згідно планам роботи відділу кадрової роботи та звернення громадян за 12 місяців 2013 року працівниками відділу проведено ряд семінарських занять, зокрема щодо подання декларацій суддями та державними службовцями; з приводу порядку надання щорічних відпусток працівникам суду,  з  питань виконання законодавства про державну службу, про засади запобігання і протидії корупції;  на тему «Захист персональних даних» та ін..

     В лютому 2013 року проведеною реорганізацією відділу документального забезпечення та аналітично-статистичної роботи в Закарпатському окружному адміністративному суді та з метою поліпшення організації діяльності роботи відділів створено 2 відділи : відділ документального забезпечення та режимно-секретної роботи ;

відділ діловодства та аналітично-статистичної роботи.

   Проведено роботу по виконанню Закону України «Про захист персональних даних».  Зареєстровано в 2013 році такі бази персональних даних :

1.                База персональних даних судовий документообіг Закарпатського окружного адміністративного суду.

2.                Кадрове діловодство.

      В період з лютого по березень 2013 року в суді проведено щорічну оцінку виконання державними службовцями Закарпатського окружного адміністративного суду покладених на них посадових обов’язків та завдань за підсумками роботи у 2012 році.

   За  період роботи суду з 01 січня по 21 грудня 2013 року в Закарпатському окружному адміністративному суді видано :

- 129 наказів з особового складу;

- 245 наказів про надання  відпусток

- 47 наказів про відрядження працівників суду.

В період з жовтня по листопад 2013 року в Закарпатському окружному адміністративному судді проведено атестацію державних службовців покладених за підсумками роботи 2010-2012 років. Атестації підлягало 27 державних службовців, з них фактично атестовано 27, і всі вони згідно рішення атестаційної комісії відповідають займаній посаді.

Ведення кадрового діловодства в Закарпатському окружному адміністративному суді здійснюється відповідно Законів України «Про державну службу», «Про судоустрій і статус суддів», «Про засади запобігання і протидії корупції», Кодексу законів про працю України, Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, наказу Державної судової адміністрації України від 20 березня 2007 року №24.

 Питання соціального забезпечення суддів та працівників апарату.

В суді створена та працює комісія із соціального страхування суду.

За 12 місяців поточного року комісією оформлено 26 протоколів засідання комісії та розглянуто та передано до оплати 102 листків непрацездатності суддів суду та працівників апарату.

Також в суді затверджено та діють:

-   Інструкцію Вступного інструктажу з охорони праці;

-   Систему управління охороною праці;

-   Інструкцію №1 з охорони праці, техніки безпеки, пожежної безпеки при роботі з персональним комп’ютером;

-   Інструкцію №2 з охорони праці для водія легкового автомобіля;

-   Інструкцію №3 з охорони праці для прибиральника службових приміщень;

-    Положення про дотримання норм охорони праці.

 

На початку минулого року затверджено План комплексних заходів з охорони праці в Закарпатському окружному адміністративному суді на 2013 рік.

Протягом 2013 року, комісією із соціального страхування суду вирішено надати дві путівки  на санаторно-курортне лікування, з частковою оплатою вартості путівки.    

Крім, організації роботи суду, протягом 2013 року окремими працівниками апарату та суддями, досягнуто інших важливих результатів в житті, а саме підвищено демографічний стан в країні.

 

Забезпечення роботи суду комп’ютерної техніки та комп’ютерних програм.

     З початку року було послідовно установлено 13 версій оновлення для комп’ютерної програми «Документообіг спеціалізованих судів» (1.1 – 1.13). У 7 залах судових засідань були переустановлені комплекси технічної фіксації судового процесу «Камертон».

В червні 2013 року встановлено систему відеоконференц-зв’язку в залі судових засідань в приміщенні суду за адресою м. Ужгород, вул. Загорська,30

В липні – серпні 2013 р. здійснено оновлення веб-сайту суду, а саме добавлено нові розділи для зручності користування громадянами та пошуку необхідної інформації. Згідно показника лічильника відвідування сайту суду,  сторінку Закарпатського окружного адміністративного суду ( за час з 06 серпня по сьогоднішній день) відвідало близько 3 300 чоловік.

Постійно проводиться робота щодо підтримки у працездатному стані серверного та мережевого обладнання; оновлюється поштова програма Mozilla Thunderbird, комп’ютерна програма «Ліга Закон Еліт». Здійснюється своєчасне поновлення антивірусної бази даних.

Протягом 2013 року виготовлено електроні ключі цифрового підпису 14 суддів Закарпатського окружного адміністративного суду.

Отримано логіни та паролі на  повний  доступ  до  електронних копій судових рішень в ЄДРСР, що надало змогу суддям ефективніше здійснювати пошук судових рішень, для єдності та правильності судової практики.

Суддями отримано  доступ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців.

На виконання положень КАС України створено поштові адреси суддів ЗОАС для надання можливості невідкладно направляти повістки сторонам по справі електронною поштою, всього створено 14 поштових скриньок.

Протягом 2013 р. переважну більшість суддів забезпечено стаціонарними державними комп’ютерами. На балансі суду в 2013 році знаходяться 42 комп’ютери.

    Питання відкритості діяльності суду та розгляду звернень громадян, підприємств, установ та організацій.

Впродовж 12 місяців 2013 року до Закарпатського окружного адміністративного суду в цілому надійшло 115 звернень громадян, керівників, представників державних установ і громадських організацій області та інших регіонів України.

Із зазначеної кількості звернень, 39 надійшло від громадян та 76 від керівників державних установ, представників державних і громадських організацій області та інших регіонів України, органів прокуратури, апеляційного суду Закарпатської області та суддів міських, районних судів області.

У відповідності до Закону України „Про звернення громадян” надійшло 84 звернення, а 31 звернення надійшло згідно Закону України „Про доступ до публічної інформації”.

Як показало вивчення звернень, що надійшли за вказаний вище період до суду, переважна їх кількість, стосувалась прохання про надання інформацій щодо руху адміністративних справ, результатів їх розгляду по суті, як в першій так і апеляційній інстанціях, надання копій судових рішень, видачі виконавчих листів, довідок та копій документів, наявних в матеріалах справ, а також надання роз’яснення стосовно порядку пропуску осіб до приміщення суду та правил поведінки громадян у приміщенні суду.

Слід наголосити, що звернення громадян, які надійшли у формі скарг, після проведених перевірок, інформація, що була викладена в них, не знайшла свого підтвердження, оскільки носила емоційний характер.

Всі звернення, які надійшли до Закарпатського окружного адміністративного суду, розглянуто у встановлені чинним законодавством України строки. Заявникам та скаржникам надані своєчасні і мотивовані відповіді. Повторних звернень та скарг з одних і тих же питань не надходило.

Впродовж 2013 року головою та заступником голови Закарпатського окружного адміністративного суду особисто прийнято  49 громадян.

Для забезпечення відкритості діяльності суду рішення суду оприлюднюються  на  офіційному веб-порталі судової  влади України та доступні для кожного. Забезпечення гласності та прозорості діяльності суду, здійснюється шляхом висвітлення інформації  про діяльність суду на офіційному веб-сайті та в засобах масової інформації .

Судом проведено Дні відкритих дверей для студентів юридичного факультету - майбутні фахівці юриспруденції, яким необхідно більш поглиблено знайомитися із судами та формувати свою думку про судову владу і для громадянам, які проявляють інтерес до здійснення правосуддя адміністративним судом. 

 Проведення міжвідомчих нарад.

Протягом 2013 року судді Закарпатського окружного адміністративного суду неодноразово брали участь в проведених міжвідомчих нарадах, семінарах з різного кола питань.

Проведено спільну нараду з представниками Головного управління Державної казначейської служби в Закарпатській області (далі - ДКСУ), у зв’язку зі зміною порядку стягнення коштів з держаного та місцевого бюджетів та  стягнень з органів державної влади, обговорено порядок видачі виконавчих листів стягувачам та наступного направлення їх органів ДКСУ щодо стягнення коштів з боржників (органів влади).  

24 квітня  2013 року судом спільно з регіональним громадським благодійним фондом «Право і Демократія» проведено тренінг для суддів і працівників апарату щодо покращення рівня навиків спілкування та роботи з особами з обмеженими фізичними можливостями та особливими потребами, які звертаються до суду за захистом своїх прав та законних інтересів.  

В ході зустрічі присутні обговорили державні стандарти до приміщень суду, щодо забезпечення доступу осіб з обмеженими можливостями, представниками фонду надано ряд рекомендацій для створення комфортних умов для їх перебування в приміщенні суду та забезпечення належного рівня їх обслуговування.

В липні 2013 р. проведено нараду за участі представників  територіального управління Державної служби гірничого нагляду щодо розгляду адміністративних справ у сфері державного нагляду (контролю).

Крім цього періодично відбуваються наради з представниками органів Державної міграційної служби України, щодо обговорення проблемних питань розгляду справ про надання статусу біженця іноземним громадянам та особам без громадянства, представниками органів Міндоходів стосовно обговорення змін у законодавстві та питання  практичного їх застосування під розгляду адміністративних справ, з представниками органів Державної виконавчої служби щодо оформлення виконавчих листів. З представниками міської влади та обласної влади, регіональним Фондом державного майна щодо забезпечення суду належним приміщенням та ін.

 Робота органу суддівського самоврядування

Окремим розділом Закону України «Про судоустрій і статус суддів» значно розширено повноваження органів суддівського самоврядування, яке створюється для вирішення питань внутрішньої діяльності судів України і являє собою самостійний орган, що колективно вирішує зазначені питання.

В окружному адміністративному суді суддівське самоврядування представлено зборами суддів.

У 2013року скликано та проведено 14 зборі суддів Закарпатського окружного адміністративного суду.

На них обговорювались питання внутрішньої діяльності суду та приймались колективні рішення, серед яких найбільш  значними є, наприклад, обговорення показників роботи суду, проблемних питань, що виникають під час розгляду адміністративних справ, питання авторозподілу адміністративних справ, відзначення суддів та працівників суду, встановлення особливого режиму роботи суду (чергування) тощо.

ВИСНОВКИ.

Враховуючи все вищевказане можні дійти висновку, що судом  забезпечено правильний і своєчасний розгляд справ, суд спрямовував свою діяльність на захист прав і свобод людини, законних інтересів юридичних осіб, держави.

Переважна більшість справ вирішено правильно, з дотриманням вимог закону та у найкоротше можливі короткі строки.

 З метою підвищення рівня судочинства в суді проводилося навчання суддів та працівників суду відповідно до плану роботи суду та плану підвищення кваліфікації та професійного рівня працівників  суду. Проведено понад 23 аналізів, узагальнень судової практики та організаційної роботи суду.

Обґрунтованих скарг на неетичну поведінку суддів, працівників суду, тяганину та невиконання судових рішень до суду не надходило.

На протязі  2013 року до Єдиного державного реєстру судових рішень було скеровано та оприлюднені понад 10 496 рішень суду (ухвал, постанов, окремих ухвал та постанов).

В суді створені максимально можливі належні умови для здійснення судочинства,  фактична чисельність суддів становить 14 чоловік в суді наявні 6 залів судового засіданні та 8 пристроїв фіксації судового засідання.

Ефективність роботи суду значною мірою визначається оперативністю розгляду справ. Голова суду постійно на нарадах та зборах суддів акцентував увагу суддів на необхідності продовження  раціональної організації суддями своєї роботи, а також  якісної і належної підготовки справ до розгляду, з метою забезпечення розгляду справ у розумні строки.

Спрямування роботи  суду у напрямку підвищення якості винесених судових рішень при здійсненні правосуддя, відповідно до закріплених Конституцією і законами України засад судочинства, протягом останніх років визнається основним напрямком роботи суду.

Так, за підсумками 2013 року показник якості роботи Закарпатського окружного адміністративного суду становить близько 94 %. 

Варто вказати, що показник якості роботи суду становив:

2008 р. – 99,14%

2009 р. – 99,44 %

2010 р. – 93,36 %

2011 р. – 95%

2012 р. -  96%

Показник середньомісячного надходження справ до судді суду є середнім показником серед окружних судів по Україна 11-12 місце. В результаті періодичного обговорення показників роботи суду на оперативних нарадах суддів вдалось зменшити залишок нерозглянутих справ в суді до 628  (тобто в середньому 45 справ на суддю), одночасно необхідно зазначити, що з 01 грудня 2013 р. до суду надійшло понад 300 позовних заяв.

Викладені показники, а саме кількість та якість розглянутих адміністративних справ, свідчать про важливу роль адміністративних судів, які продовжують утверджувати свої позиції в нашій державі зокрема і в Закарпатській області.

Також, стратегічним напрямком роботи адміністративного суду є підвищення рівня прозорості і відкритості своєї діяльності.  У попередніх роках Закарпатський окружний адміністративний суд один із перших перейшов на виготовлення процесуальних документів у програмі «Діловодство адміністративних судів», що дало можливість без зволікань надсилати всі без винятку процесуальні документи у судових справах до Єдиного державного реєстру судових рішень.

  Протягом 2010-2013 року в Закарпатському окружному адміністративному суді звільнено 27 осіб з посад державних службовців за угодою сторін та за власним бажанням (майже половина штату). Ситуація із плинністю кадрів дуже ускладнює організацію роботи апарату суду. Даний фактор в 99 % випадках є наслідком не належної оплати працівників апарату суду.

Однією з найважливіших гарантій самостійності суду та незалежності суддів є належне їхнє фінансове забезпечення, гідна оплата праці суддів, працівників апарату суду та фінансування судів у розмірі, достатньому для ефективного виконання судом своїх функцій.

Таким чином, для уникнення складнощів в організації роботи є необхідним вирішення питання з посадовими окладами працівників апарату судів загальної юрисдикції.   

  Вважаємо, що з метою поліпшення обліково-статистичної роботи та стану здійснення правосуддя в суді буде вжиття наступних заходів:

- забезпечення належним приміщенням, яке було б пристосоване для розміщення повного штату суду та апарату суду;

-   забезпечення належними умовами праці, а саме оргтехнікою, так на балансі суду в 2013 році знаходяться лише 42 комп’ютерів.

З 01 січня 2014 року набирає чинності нова Інструкція з діловодства в адміністративних судах України, яка передбачає ще більшу комп’ютеризацію суду, зокрема щодо ведення діловодства, в суді є нагальна потреба в забезпечені працівників апарату суду комп’ютерною технікою та оргтехнікою всього в кількості хоча б 28 шт.

-  відсутність належного приміщення носить причинно-наслідковий  характер, так при забезпеченні суду належним приміщенням буде можливість раціонального розміщення апарату суду, збільшиться кількість залів судових засідань, що в свою чергу надасть змогу здійснювати суддям розгляд більшої  кількості справ та уникнення випадків порушення строків їх розгляду;

 Підсумовуючи все вищевикладене можна дійти висновку що керівництвом суду, суддівським корпусом та апаратом суду вживаються всі можливі дії та заходи для належної організації роботи суду, вирішення проблемних питань. В цілому  Закарпатський окружний адміністративний суд справляється з виконанням своїх основних завдань, робота є плідною і результативною.